Вівторок, 28 Вересня, 2021

Електротранспорт – на старт. Проект мера Запоріжжя

Транспортне сполучення – один з наріжних каменів нормального функціонування будь-якого сучасного мегаполісу. Та й взагалі будь-якого рандомно взятого населеного пункту. Ті величезні проблеми, які прийшли до городян у зв’язку з обмеженнями на пасажирські перевезення під час карантину, не йдуть ні в яке порівняння з більшістю інших обмежень цього ж періоду. Далі на zaporizhzhia-yes.

Їздимо правильно

Розвиток мережі громадського транспорту має свої значні «підводні камені»: від досить високого тарифу на проїзд, який ніяк не вдається зробити нижче, до нестачі самого рухомого складу. Ефективно вирішити ці проблеми покликаний якраз електротранспорт – ціна на проїзд в трамваях, тролейбусах і метро мало залежить від вартості нафти і бензину, один раз прокладена контактна мережа стане служити вірою і правдою багато років, а крім того – в усіх містах країни саме цей транспорт надає максимум послуг для пасажирів пільгових категорій, оскільки належить місту, а не приватним перевізникам.

Для Запоріжжя розвиток мережі електротранспорту – життєво необхідний, особливо в спальних районах, оскільки при нинішній кількості населення забезпечити потрібну кількість рухомого складу інших видів просто немає можливості.

Рішенням цієї проблеми градоначальник Володимир Буряк зайнявся ще в першу свою каденцію. По-перше, був прокладений тролейбусний маршрут на Хортицький район (новинка мала буквально статус сенсації, оскільки три десятки років до цього саме Бабурка мала сумну славу єдиного неохопленого електротранспортом житлового масиву). По-друге – був пущений електробус (також перший, відзначимо!) з центру міста через острів Хортиця. Він став істотною підмогою для населення острова, яке раніше могло розраховувати тільки на маршрутки і автобуси. По-третє, під кінець першого терміну в кріслі мера Володимир Буряк навіть ініціював власне запорізьке виробництво трамваїв. Навіть з урахуванням того, що збирати в нашому місті повинні були тільки «начинку» – тобто самі корпуси майбутніх трамваїв повинні збиратися не у нас – це був дуже вагомий і амбітний крок вперед.

Плюси і мінуси

Власне, саме ця остання задумка і виявилася найрезультативнішою. Адже тролейбус в Хортицькому районі з’являється вкрай рідко (через малу кількість машин на маршруті), електробуси трапляються дещо частіше, але і вони не миготять постійно, а ось трамваї запорізького збирання вже стали постійними мешканцями запорізьких доріг.

З початку проекту, тобто за період в приблизно два роки, на підприємстві «Запоріжелектротранс» було зібрано вже півтора десятка трамваїв. На порталі міської ради зазначається, що збирають різні моделі, постійно прагнуть до вдосконалення, допрацьовують як ходові характеристики, так і експлуатаційні.

Програма «Запорізький трамвай» – міська, місцева, фінансується з бюджету Запоріжжя. Успішну її реалізацію можуть відчути на собі всі городяни, які з будь-якою метою пересуваються по місту на цьому виді транспорту. Будемо сподіватися, що рано чи пізно схожі проекти стануть реалізовуватися в Запоріжжі і в інших сферах.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here