Середа, 20 Жовтня, 2021

Провал президентського «Великого будівництва» в Запорізькій області

«Велике будівництво», затіяне президентом Володимиром Зеленським, мало стати тією грандіозною «спільною справою», яка змусить економіку країни встати на правильні рейки після закінчення першого коронавірусного карантину, покаже людям, що влада дійсно піклується про населення, і дасть сигнал міжнародній спільноті: у нас все по-європейськи, ми теж дещо можемо і вміємо! Однак вийшло якраз навпаки. Ні, по частині сигналів все якраз вийшло, але з точністю до навпаки (як це, на жаль, часто буває у нас в країні). Далі пише “zaporizhzhia-yes.com.ua“.

«Короновані» дороги

По-перше, на це саме «Велику будівництво» (а конкретніше – будівництво доріг, в основному великих магістралей державного значення, за плачевний стан яких було вже дуже соромно перед усіма, хто мав щастя по ним покататися) відправили левову частину грошей з коронавірусного фонду . Витівка влади, мабуть, була проста і тому ніби безпрограшна – населення стане більше їздити по дорогах хорошої якості, а значить – купувати більше палива, і більше коштів потрапить і до місцевих, і в центральний бюджет). Що стосується людей – то більше їздити не стали, і не стан тому причиною, а низькі і наднизькі доходи людей, вимушених просидіти два місяці на жорсткому весняному карантині. Тому ця надія не виправдалася. А ось для боротьби з атакуючим ковідом фінансів уже не залишилося, що ще не раз відгукнеться (і вже починає, до речі) під час колапсу з переповненими лікарнями та відсутністю вільних ліжок з підведеними киснем. Чи запитали українців, чого їм більше хочеться, – питання риторичне.

А якість і нині там

По-друге, оскільки Запорізька область вибилася в лідери за кількістю побудованих кілометрів новеньких трас (і освоєних на це бюджетних грошиків, стало бути), постає питання якості виконаних робіт. У соціальних мережах вже до кінця серпня – початку вересня з’явилися фотографії «попливлого» свіжевкладеного асфальту на ділянках «Великого будівництва». Винними чиновники «призначили» численні фури, яких у нас в області видимо-невидимо (все-таки і морський порт в Бердянську, і кілька кар’єрів), які і допускають систематичне перевантаження, фатальне для свіжого асфальту. Те, що в їх посадові обов’язки входить не тільки сумно констатувати цей факт, але і боротися з ним усіма доступними засобами, – а таких чимало, – анітрохи їх не турбує, мабуть.

Підсумок для Запорізької області (та й для країни в цілому, мабуть) передбачається таким: ні робочих місць, ні інвестицій президентське «Велике будівництво» не принесло. Зовсім. Навіть іміджу політичної сили Володимира Зеленського не допомогло (якщо не сказати навпаки, оскільки багатокілометрові пробки в розпал сезону відпусток багато водіїв добре пам’ятають і лають до сих пір). Ефективність освоєння коштів теж не відрізняється високими показниками, оскільки тільки що зроблене вже переходить в статус такого, що руйнується. Якщо свіженький асфальт переживе зиму – буде приємна несподіванка для всіх жителів області. Водії фур як носилися з перевантаженими машинами (у вересні затримали вантажівку з перевищенням за вагою більше ніж в 20 разів), так і носяться. Нічого не змінилось. Хоч якась стабільність.