Середа, 20 Жовтня, 2021

Підрощують рейтинги. Чи допоможе Зеленському запорізький міст?

Не секрет, що рейтинг глави держави протягом півроку пішов у глибоке піке. Причин тому багато, і не всі вони однаково важливі, але результат в підсумку один-єдиний. Так вже вийшло, що навіть інфраструктурний проект «Велике будівництво», який був запланований як панацея і справжня «чудо-таблетка» від безлічі проблем українського суспільства, не спрацював повною мірою. Дал на zaporizhzhia-yes.

Міст, який побудує Зеленський

В принципі, ще з самого початку було видно, що, незважаючи на те, що ремонти українських доріг дуже актуальні, а зведення різних інфраструктурних об’єктів повинно було бути реалізовано ще буквально позавчора, щоб зробити щасливим наше завтра, величезні витрати з напівпорожнього бюджету навряд чи будуть схвалені українцями. Адже на тлі всесвітньої пандемії і регулярних сумних зведень в новинах інформація спочатку про те, що щось побудовано, а через кілька місяців – про те, що воно вже почало руйнуватися, викликає в кращому випадку гомеричний сміх.

Запорізькі мости стали однією з частин мозаїки, названої з легкої руки президента «Великий будівництвом». Напевно, найбільшою її частиною, і найбільш значимою. Так чи інакше, запорожці легко пригадають, що вже третє десятиліття йде таке «будівництво століття»,і тільки зараз, напередодні ювілею незалежності країни, перші автомобілі змогли перетнути Дніпро по одному з мостів.

Хто буде бенефіціаром?

Безумовно, не ім’я того, хто ініціював цю «будівництво століття», а ім’я того, хто мости відкриє, збережеться в пам’яті вдячних виборців. Ефект і користь від нормального трафіку з величезного і густонаселеного Хортицького району в центр міста переоцінити складно. Але ось наскільки цей ефект перекриє розуміння інших проблем, з якими стикаються мешканці? Так, зокрема, широко відомі такі приводи для тотального невдоволення українців (і запорожців в тому числі) владою, як в багато разів завищені комунальні тарифи при відсутності скільки-небудь ефективного контролю за якістю послуг, що надаються, багаторазово зменшена в порівнянні з «дореформеною» доступність медичного обслуговування населення, відсутність реального і значного підвищення заробітних плат, як в бюджетних організаціях, так і на приватних підприємствах, низький рівень соціального забезпечення населення (сюди входять і пенсії «на грані», і фактична неможливість оформити субсидію при невисоких доходах домогосподарства). Так що, за словами аналітиків, чиї думки доступні у відкритих джерелах, навряд чи можна сподіватися, що результат від спорудження моста миттєво трансформується в відсотки і галочки у виборчих бюлетенях.

Однак користь від нових мостів все ж очікується. Так, за партію влади проголосують ті виборці, які (навіть не проживаючи на Правому березі і не стикаючись з щоденним транспортним колапсом) мислять категоріями інновацій, оцінюють результативність за зовнішніми проявами і схильні до оптимістичного погляду на навколишню дійсність. Що теж взагалі-то досить непогано, чи не так?