П’ятниця, 18 Червня, 2021

Новий паспорт українця для Запоріжців до 18 років

Аграрії Запорізької області про президентський закон про землю

Тема вільного продажу українських чорноземів - надзвичайно дискусійна в сучасному суспільстві. Перш за все тому, що, за статистикою, понад 70 відсотків наших...

Доведено президентом. Коли добудують запорізькі мости

Президентська програма «Велике будівництво», безумовно, дуже вчасно «підхопила» будівництво запорізьких мостів через річку Дніпро. Справа в тому, що ця кампанія останнім часом...

Пастка від “Захарія”. Чи стримає президент свою обіцянку запустити запорізькі мости вчасно

Гігантоманія і датоманія, народжені в ранні роки Радянського Союзу, нікуди не поділися за минулу сотню років. Як не сумно це усвідомлювати, а...

Володимир Зеленський у своєму відеозверненні оголосив про розробку нової матеріальної допомоги від держави, по суті це новий економічний механізм для вирішення соціально-економічних питань.  Найближчим часом влада почне працювати над впровадженням цього механізму – створенням документа, за яким всі діти до 18 років зможуть отримати матеріальну допомогу від використання і видобутку надр України. Далі на zaporizhzhia-yes.

Діти і гроші

Кожній дитині буде відкрито особовий депозитний рахунок для накопичення грошових коштів. Як дитина виростає до 18 років, ці гроші можна буде витратити на здобуття вищої освіти.  Коли цей механізм запрацює?  Як буде впроваджуватися?  Поки нічого не відомо.  Чи є гарантія від держави на впровадження цього механізму?  В сьогоднішніх умовах гарантії немає.  Економічний паспорт українця був заявлений ще в 2019 році, зі слів президента цим паспортом він доручив займатися Руслану Стефанчуку особисто, міністерству розвитку економіки його не могли на той момент доручити в зв’язку з безладом в відомству.  У січні 2020 р був зареєстрований проект Закону «Про економічний паспорт українця» і про цей документ забули на цілий рік. При цьому Дмитро Разумков говорив про ефективну роботу ВРУ, таку кількість Законів не приймало ще не одне скликання, чому тоді руки не дійшли до цього економічного паспорта не зрозуміло.

Корисні копалини і фонд майбутнього 

Проект Закону «Про економічний паспорт українця» передбачає створити фонд майбутнього, в який буде надходити 1% від реалізації корисних копалин, але для цього необхідно ввести ще один податок, він буде накладатися як раз на реалізацію надр України, та дійсно сам податок потрібно вводити і  піднімати.  Але на скільки логічно створювати ще один податок на відповідні види діяльності саме для нового паспорту?  Скажу відразу, що економічний паспорт українця повинен бути незалежним від будь-яких податків.  Адже держава хоче створити економічні можливості молодому українцю – це самозабезпечення, накопичення і реалізація нових економічних проектів молодими громадянами суспільства.  І це повинно відбуватися в незалежності від будь-яких надходжень і в тому числі податків.  Швидше за все, ініціатори проекту Закону ще самі не розуміють як інтенсивно буде наповнюватися фонд майбутнього.

І ще один важливий момент, наша країна і так стала практично сировинним придатком для багатьох країн і введення податку на експорт сировини може збільшити вивіз будь-яких корисних копалин за межі України.  А краще переважно створювати робочі місця в Україні і брати замовлення на виготовлення необхідних товарів за кордоном з української сировини.

 Та ж ситуація з імпорту готової продукції, до нас завозиться готова продукція і деякі банки дають іпотеку під імпортний транспорт, а своє виробництво підтримують мало, особливо нове.

Монополісти будуть платити дітям?

Але що ж робити зараз з монополіями, які протягом 30 років не вкладали практично інвестиції в свої виробничі потужності.  Користувалися дешевою робочою силою, не піднімаючи їм заробітну плату до рівня європейських країн. Адже вони повинні були, за наявності конкуренції просто розориться, а їх власність перейти до інших ефективних власників. А вийшов наступний ефект що власники не займаються високими технологіями, податки хронічно і в великих обсягах не доплачуються, а прибуток кладеться в кишеню, та ще постійні скорочення особливо вузьких спеціальностей, нових робочих місць практично не створюється.  Революція 2014 року не змогла відсунути олігархів від українських надр і енергоресурсів.  І тоді постає запитання: олігархів великих і дрібних підприємств зобов’яжуть ділитися з дітьми України?

Націоналізація або приватна власність?

Для економічної стабільності України зараз дуже небезпечно займатися націоналізацією відданих підприємств в приватні руки, які виробляють, добувають енергоресурси та інші надра.  Побачити цю небезпеку можна тільки з точки зору формування органів влади, адже зараз відбувається трансформація.

Нагадаємо, як підприємства перейшли в часткову або повну приватну власність.  Спочатку був указ про порядок  перетворення державних підприємств в акціонерне товариство, під цей указ потрапили в тому числі, виробничі та науково-виробничі об’єднання, підприємства здобутку надрів та з переробки енергоресурсів та інших ресурсів України.  Паралельно з цим указом підприємства закладали в банки і уряд за таке управління брало кредити і віддавало в тимчасове користування.  Ці гроші йшли на погашення бюджетних витрат.  По закінченню такого договору, видобувні і виробничі підприємства переходили назад у власність підприємства або переходили у власність банків.  Прийшов 1996 рік, а кошти на погашення боргів в бюджеті не передбачили, спеціально або так вийшло, не знаю.  Тоді стало ясно, що через 1-2 роки завдаткотримачі перетворяться у власників.  І тоді приватизацію, яку ініціювали великі чиновники, державне майно країни перейшло в руки приватних власників.

Всі надра України належать народу

Як ефективніше використовувати корисні копалини для блага народу зараз?  Треба змінити економічні умови, іншими словами правила, пов’язані з видобутком і споживанням первинного енергоресурсу і інших ресурсів.  Зараз економіці України дуже необхідний досить низький рівень тарифу на газ, електрику та інші енергоресурси.  Євросоюзу це не сподобається  точно!  Так як він створює конкуренцію виробленим товаром і послугам України, приклад: хімічна промисловість. Ось така політика в енергетичній сфері, та продажу інших ресурсів буде дуже ефективна для нашої країни.

У видобувну галузь як і раніше потрібні інвестиції

Потрібно розбиратися з контрольним пакетом акцій тих підприємств хто займається видобутком надр або виробництвом енергоресурсів.  Адже передбачалося, що контрольний пакет акцій повинен бути у держави.  Коли поплив контрольний пакет в приватні руки?  Хто «допоміг» це зробити з числа депутатів, голосуючи проти України і народу?

Інше питання продаж акцій підприємств повинна підвищувати їх ліквідність.  Тоді були б ресурси для інвестиційних проектів.  Як тільки ми зробимо повну націоналізацію, не буде ресурсів для розвитку цих підприємств.  З чого їх брати?  Бюджет порожній, та й ще дефіцит шалений.  Залучити кредити світових фінансових ринків буде дуже складно.  Державна машина дуже не гнучка на відміну від інших форм власності.  А інвестори будуть розглядати такі компанії як не прозорі, а це погіршить і без того поганий стан паливно-енергетичної галузі.  З державою грати в бізнес погана витівки і це інвестори розуміють. Держава повинна не відбирати, а створювати умови для прозорості і захисту партнерства і розвитку всіх напрямків в економіці.  Ось тільки куди потрібно втрутитися державі, так це в акції.  І роз’яснити народу, скільки акцій належить державі, приватної компанії, трудовому колективу або ще кому. Та забезпечити інвестиційну безпеку.

Бюджет країни, надра та бізнес

Ось приклад: якщо бюджет країни формується з грошей від видобутку газу, інших копалин, то гроші має отримувати держава.  А держава витрачає бюджет на народ, в тому числі на національні державні програми, так зараз влаштований фінансовий механізм в Україні.  Конституція України говорить, що земля і надра можуть перебувати у приватній муніципальній та іншої власності.  Інші форм власності – це навіть іноземні володіння і права належать їх власникам.  Забрати з приватної власності просто так не можливо, потрібні підстави, вони теж прописані в Конституції (стаття 41).  Права і власність може належати народу, якщо народ сформує таку «фірму» якой будуть належить ці права.

Як була влаштована економіка Радянського Союзу

При Радянському Союзі земля, надра, води, ліси були у виключній власності держави.  Так само державі належали основні засоби в будівництві, сільському господарстві, промисловості, транспортні засоби, зв’язок, банки, комунальні підприємства, основні житлові фонди.  І всі ці основні засоби були інструментом для виконання основних завдань СРСР.  Були часи, коли СРСР займало перше місце по видобутку руди, вугілля виробництва цементу, пиломатеріалів, бавовнопрядильних тканин, виробництва цукру, тваринного масла і багато іншого.  За рахунок видобутку і переробки, а потім продажу росла економіка країни.  Люди отримували соціальні пільги – безкоштовну освіту, медицину, житло.

В інших країн теж є “економичний паспорт”

Економічний паспорт українця це не ноу-хау в соціально-економічної політики України.  Є країни де подібні державні програми працюють вже давно.

 В Арабських Еміратах з дитинства новонародженим забезпечена сума 150 000 доларів – це відрахування від продажу нафти.

У Кувейті кожному новонародженому держава відкриває банківський рахунок в розмірі 3 000 доларів.  Надає безвідсотковий кредит на суму 220 000 доларів для будівництва житла.  Крім цього щомісяця уряд видає допомогу в сумі 170 доларів кожному неповнолітньому.  І 300 доларів виплачує кожній домогосподарці.  Освіта в цій країні безкоштовна.

У Саудівській Аравії уряд на рахунок новонародженого перераховує 10 000 доларів.  Безоплатно передає 80 000 доларів США на придбання житла.  13 000 доларів передає безоплатно кожному випускнику ВНЗ.

Перераховані країни прагнуть до демократичного управління країною, хоча їх досі називають країнами з гібридним керуванням, тому що  феодальний лад ще себе не вичерпав.

Що потрібно зробити Запорізької області для видачі “економічного паспорту українця” 

Для ведення економічного паспорта українця спочатку потрібно організувати в країні прозорий облік, контроль, аудит і моніторинг всіх природних копалин і енергоресурсів.  До сих пір в Україні в державних органах ведеться облік на рівні 70 – 80 років.  Немає опорної точки звіту для тарифів і цін на енергоносії, про надра можна мовчати.  Ціну диктують підприємства, які займаються видобутком, переробкою і відповідно продажем на внутрішній ринок і за кордон.  Ще раз хочу підкреслити ціни має диктувати держава, а не підприємства, неважливо якої власності.  Щоб був прозорий облік, контроль, аудит і моніторинг за такими параметрами як якість, кількість, ціна за потрібне для розвитку економіки і прогнозування.  Потрібно чітко бачити рух попиту і пропозиції на корисні копалини і енергоресурси, при продажу.  Як утворюється ціна.  Такі сучасні вимоги та забезпечення світових стандартів може забезпечити тільки проект ЄДСМ, який розробив НАН України.  Повна назва: Єдина державна система моніторингу виробництва, постачання, транспортування, споживання та оплати за паливно-енергетичні ресурси и комунальні послуги.

Наука допоможе створити підґрунтя для “економічного паспорту українця”

Проект ЄДСМ по суті це математична економічна модель для якої в першу чергу потрібно програмне забезпечення.  В основу будь-якого програмного забезпечення лягати система алгоритмів, в основі законів і принципів.  Робота такої моделі досягається шляхом імітування дії закону вартості – об’єктивного закону розвитку економіки.  І коли розраховуємо дії закону вартості і запускаємо його на комп’ютер, з огляду на безліч ітерацій, ми досягаємо того, що ми свідомо керуємо розвитком економіки не тільки в енергетиці, це можно зробити з надрами і тим самим ми не даємо можливості проявитися конкретній стихійній дії.

Економічний паспорт українця повинен передбачати стратегічне планування.  Його забезпечить тільки проект ЄДСМ, так як цей проект будується на підставі механізму об’єктивних економічних законів, таким чином, ми легко добиваємося управління і розвитком економікою.  Якщо ти не знаєш об’єктивних законів економіки, це як у фізиці … не знаєш об’єктивних законів фізики, ти ніколи не створиш космічний корабель, який долає земне тяжіння.

Хочеш керувати економікою за допомогою використання ЕОМ, значить ти повинен знати дії об’єктивних законів економіки.  Закон вартості, він сьогодні гуляє на всю, хаос на ринку це і є дії закону вартості, а ось щоб не допустити його дії треба знати, як він діє за яких умов і створити такі умови, при яких цей закон не створює хаос.

Модель для розвитку економіки Запорізької області і всієї України 

Це  не просто математична економічна модель – це динамічна математична економічна модель – дуже красива, можна побачити як впливає ціни рівноваги, як впливає динаміка на структуру кінцевого продукту, за допомогою цієї моделі можна вибудовувати виробничі ланцюжки, вибір ефективних технологічних способів, які в свою чергу впливають  на розвиток економіки.

Є більш тонкі питання, такі як виробниче інвестування та джерела фінансування різних напрямків економіки.  З одного боку вони є накопиченням, а з іншого боку це є амортизація.  І все це вирішується в цій динамічній моделі економіки !!!  З одного боку ми економимо час, а з іншого боку залучаємо цей час туди в баланс, щоб дійсно дати побільше потрібного енергоресурсу або іншого ресурсу.

Якщо Ви дійсно думаєте системно, то легко зрозуміти, чому саме в такій системі алгоритмів виписана ця модель.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Рокіровки в команді Буряка

Здавалося б, що вибори в Запоріжжі прогриміли відносно недавно. Однак не встигли ще співробітники міських комунальних підприємств зняти останні агітаційні плакати з...

Мелітополь: вибори без інтриги

Те, що наступний політичний сезон стане одним з найбільш непередбачуваних за всю історію демократичних виборів в країні, було абсолютно ясно ще до...

Валерій Баранов: історія успіху мера Бердянська

Світ змінюється. Це аксіома, яка зазвичай не вимагає доказів ні в одній з відомих людям областей знань. Точно так само відбувається і...

Низька явка і передбачувані результати: особливості місцевих виборів в Запоріжжі

Вибори у всій країні пролунали ще восени 2020 року, але їх відгомін дуже виразно чути досі. Запоріжжя, разом з багатьма містами-обласними центрами,...

Якщо завтра заборонять. Як зміниться голосування в Запорізькій області, якщо деякі партії зникнуть з бюлетенів

Лютий 2021 року ознаменувався низкою важливих політичних процесів, які, починаючись на локальному рівні, погрожували злитися і перейти на рівень національний. Мова йде...