П’ятниця, 29 Березня, 2024

«Чорна мітка» запорізьких мостів і Зеленський

У Запоріжжі вже кілька років «ходить» в народі кумедний жарт: кожен, хто пообіцяє в рекордно короткі терміни добудувати наші мости через Дніпро, неодмінно в недалекому майбутньому позбудеться політичних перспектив або (це як мінімум) встряне в серйозний політичний скандал, що може вилитись втратою іміджу, союзників і впевненості у власному майбутньому. На ці граблі вже успішно наступали і президенти (навіть Петро Порошенко, перейнявшись якось долею мостів через Хортицю), і Прем’єр-міністри (і Гройсман, і порівняно недавно звільнений Гончарук теж відзначилися на будмайданчику цієї одіозної запорізької недобудови). Що вже говорити про менш маститих політиків типу місцевих градоначальників (наприклад, Олександр Сін поповнив перелік осіб, які спершу завели розмову про мости, а потім не втрималися в кріслі), пише zaporizhzhia-yes.

Запорізькі реалії

Жарти жартами, а в тому, що відбувається, можна бачити не тільки містичне підгрунтя. Перш за все, запорізький довгобуд (недобудова?) є серйозним викликом українській владі всіх рівнів і всіх систем. Ні далекий президент, ні близький мер не спромоглись станом на осінь 2020 року, через майже два (!!!) десятки років після помпезного старту будівництва століття в запорізьких масштабах, жителям обласного центру пересуватися по місту з комфортом. Для абсолютної більшості жителів Хортицького мікрорайону маршрут з роботи і на роботу являє собою пекло на землі через постійне і щоденне стояння в кілометрових пробках. Ні стара система розподілу зібраних доходів, ні нова, децентралізована, не допомогли городянам побачити новий міст і скористатися ним за призначенням, а не для запуску квадрокоптера і екстремальних фотосесій.

А що насправді?

Рейтинг Володимира Зеленського та очолюваної ним політичної партії спочатку бив усі рекорди, в тому числі і в Запоріжжі. Після цілої низки судів, експертиз та іншого будівництво, нарешті, зрушило з мертвої точки. Завдяки злагодженій роботі співробітників турецької компанії і вітчизняних шляховиків, були закінчені кілька важливих етапів будівництва. Однак злі язики, грунтуючись на власних джерелах інформації, повідомляють, що така ідилічна для ока городян картинка буде тривати не далі, ніж кінець листопада. Оскільки вибори до того моменту вже міцно кануть в Лету, і переможець стане відомий, а коронавірусний карантин остаточно спустошить скарбниці і місцевого, і центрального бюджету. Втім, за цими чутками цілком можуть стояти традиційні передвиборчі «чорні піарники», які не гребують нічим заради уявної сенсації. Однак важливість продовження будівництва (причому не тільки першої черги мостів) настільки очевидна (адже Хортицький мікрорайон, відрізаний двома рукавами Дніпра від іншої частини міста, населяє понад 120 тисяч запоріжців, які хочуть мати можливість вчасно і з комфортом потрапляти на роботу, навчання, лікування в лівобережну частину), що навіть дивно, що до цього часу жодної кандидат в градоначальники не підняв цю тему «на щит». І всі жителі обласного центру сподіваються, що їхні голоси і їх підтримка не підуть, як вода в пісок, а допоможуть рідному місту стати краще і сучасніше.

.,.,.,.